22 februari, 2009

Jag tror jag "råkade" predika lite på Hannah Graafs blogg..

Sen jul ungefär har jag följt Hannah Graafs blogg på sidan mama.nu. Jag började läsa den när hennes mamma Linda (min chef och pastor) berättade om den och tyckte jag skulle gå in och läsa, och i och med att jag började har jag bara inte slutat..
Det är lite av ett mirakel att jag följer, ja ens läser så mycket bloggar över huvud taget för jag har aldrig riktigt förstått iden med det tidigare, men nu är jag som sagt över den kullen (och så bloggar jag ju själv så någon mening i det måste jag ju se..)
Jag har kommit underfund med att en bra personlig blogg som får folk att känna sig delaktiga fungarar lite som reality TV - man får se ett liv"på riktigt" och följa det oförutsägbara livets upp och nedgångar. I det finns igenkänningsfaktorn och myckt annat som håller en intresseradoch läsandes. Aja, i allla fall så är det så roligt att få ta del av allas liv som skriver och delar med sig på Hannas blogg kommentarer. Jag känner med alla som berättar om de de genomgår som är jobbigt, för de delar med sig av sina verkliga problem och svårigheter.

Ibland kan jag inte hålla mig med att berätta om att det finns en lösning i Jesus för alla de där svåra sakerna. Att det finns en som tagit det på sig för att vi alla skulle få förlåtelse, liv och frid i och genom Honom. Jag känner hur jag brinner för att berätta för världen att det finns en Gud - att han manifesterade sig i sin son Jesus och att han dog för just DEM!! Idag var den "världen" jag brann för på Hannahs blogg och jag "råkade" nog predika lite där i kommentarfältet..
Men jag känner det så starkt som lärljungarna (eller var det apostlarna?..) som sa: "Jag KAN INTE TIGA om d jag har sett och hört!!" ..Jesus är bara FÖR BRA för att hållas hemlig!!!
Han har räddat mitt liv från mörkaste mörker, har helat och upprättat mig inifrån och gr mig varje dag mening att leva. Jag har en miljarder bevis på -guds existens och hans kärle till mig!
Det är verkligen helt underbart att vara frälst - och att få leva i relation med Jesus!

Nu är det sent och jag ska gå och lägga mig, men jag klistrar in nedan en del av det inlägg jag skrev på Hannahs blogg till en tjej som ångrar sin abort och undrar över hur hon ska kunna förlåta sig själv. Sofie om du är här och läser detta så är det ännu en gång till dig. Skriv gärna till mig om du vill. Jesus älskar dig! :)------------------------------------------------------------------------------------
Kära Sofie - jag blev berörd när jag läste ditt inlägg och ville bara tillägga något till dig utifrån ett kristet perspektiv eftersom du själv tog upp det angående att du inte var kristen men undrade över hur du skulle kunna förlåta dig själv.

Undrar du vem jag är så heter jag Emma, är kristen och är arbetar i och är medlem i församlingen Arken. Ifall du undrar angående förlåtelse och angående att vara kristen så vill jag ge dig möjlighet att veta det här på denna fina sida.

Jag vill bara säga först mycket tydligt att det finns INGENTING du kan göra som inte Jesus förlåter dig för om du ber honom om det. Hela det kristna budskapet bygger på just det, att Jesus kom till jorden, levde ett perfekt liv (ett sånt som inte vi fixar att leva) men tog sen konsekvenserna av våra misslyckanden på sig och "rentvådde" oss, en gång för alla när han dog på korset med våra synder och på så sätt vann seger för våra livs skull.
Det innebärALLA människor, inte bara kristna - enda skillnaden är att man får del av den uppoffringens innebörd först när man man tar emot "presenten" förlåtelse" genom att tro på just det att Jesus gjorde det för dig. Att göra det är det enda man behöver göra för att bli kristen.

Det är inte konstigt att inte kunna förlåta sig själv, och en kristen tror inte att man i egen kraft ska kunna förlåta sig själv heller. Man blir ingen övermänniska för att man är kristen. Men jag som kristen tror på att det finns förlåtelse för mig hos Han som är större än mig (Jesus) och som har makt att förlåta - inte utav acceptans, utan för att min skit redan är sonad (betald) för då någon annan tog den i mitt ställe. Det står i Bibeln att "det finns INGEN FÖRDÖMELSE för den som är i Kristus". Att vara i Kristus betyder med andra ord "alla som tror på Honom" helt enkelt.
Så Gud dömer inte dig för det du har gjort och det ska du inte själv heller behöva göra. Gud tog din "dom" på sig och rentvådde dig så att du skulle få vara fri och leva vidare i glädje och förlåtelse, du har fått nåd från Honom vare sig du väljer att tro på det och ta emot den eller inte. Gud är inte arg på dig.

Vill du ta emot Guds förlåtelse och bli frälst så ber du bara:
"Jesus, förlåt mig mina synder. Jag tror på att du dog på korset för min skull så jag skulle få förlåtelse och evigt liv. Jag tar emot det du gjorde för mig och jag väljer att tro på dig nu. Jag tar emot dig i mitt hjärta."

That's it - så enkelt är det. Inga krav eller måsten utan bara ett beslut i tro.

Ok nu blev visst det här en lite lång utläggning här om Jesus och hela vägen till frälsning. Jag ber om överseende alla ni som inte tycker det här passar in här eller som inte kan se min kärlek i varför jag skrev det jag skrev till Sofie.
Jag vill bara tillägga att du som läst det här och vill ta del av detta så är det underbart goda nyheter att det gäller inte bara Sofie utan DIG också. Säg bara till Jesus det jag skrev i bönen ovan så blir du också frälst och får börja ett nytt liv i frihet, förlåtelse och FRID inombords.

Stor äkta kram från mig!
-Emma

Inga kommentarer:

 
SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen BlogRankers.com Jesussajten.se Clicky Web Analytics 1000lankar.com - gratis länkkatalog Blogg listad på Bloggtoppen.se Filosofi/Religion Religion